Przyszłość jest hybrydowa – Nowe wyniki badań

 

Nowe badania przeprowadzone przez Reed Exhibitions pokazują rosnącą aprobatę dla wirtualnych wydarzeń. Chociaż istnieje coraz większa zgoda co do tego, że rozwiązania cyfrowe mają pozostać z nami na stałe, wyniki ankiety sugerują, że będą one ulepszać, a nie zastępować wydarzenia na żywo.

 

Niedawno opublikowany raport zatytułowany COVID-19 and How it’s Changing the Event Industry dostarcza kluczowych informacji na temat oczekiwań branży dot. wydarzeń wirtualnych. Dane pochodzą z COVID-19 Customer Needs & Mindset Barometer Reed Exhibitions - badania obejmującego prawie 3000 wystawców i ponad 9000 uczestników, biorących udział w 201 wydarzeniach. 

 

 

Wyniki badań przedstawiają:

  • Jak COVID-19 zmienia zachowanie konsumentów w kierunku technologii cyfrowej​
  • Które cyfrowe narzędzia cieszą się największym zainteresowaniem odwiedzających
  • Jak zwiększona znajomość technologii wydarzeń napędza zaangażowanie i popyt
  • Jak nie zmieniła się wiara wystawców i zwiedzających w wartość bezpośrednich spotkań
  • Dlaczego wydarzenia wzbogacone cyfrowo mają pozostać z nami na stałe.
 

Inną sprawą jest akceptowanie wirtualnych wydarzeń, gdy są one jedyną opcją, a inną ocenianie ich jako konkurencyjnych alternatyw dla spotkań fizycznych. Czy uczestnicy chcą widzieć więcej komponentów cyfrowych włączonych do wydarzeń na żywo, gdy te powrócą z pełną mocą? Na to pytanie 65 procent odwiedzających i 57 procent wystawców odpowiedziało, że spodziewają się, że cyfrowa technologia wydarzeń będzie nadal użyteczna po zakończeniu pandemii. 

 

Pandemia zmusiła większość ludzi do lepszego zaznajomienia się z różnymi usługami technologicznymi. 84 procent respondentów wypróbowało co najmniej jedną nowa usługę cyfrową w codziennym życiu od początku pandemii, przy czym ok. 3 nowe rozwiązania zostały po wypróbowaniu przyjęte na stałe zarówno przez odwiedzających, jak i wystawców. 

 

Pomimo powszechnej opinii, że targi są jednymi z najtrudniejszych do zrealizowania  wirtualnie wydarzeń, 57 procent odwiedzających uważa, że większość celów wydarzenia mogą zrealizować online. Co ciekawe, wystawcy pozostają w tyle i tylko 43 procent z nich ma pewność, że jest w stanie zrealizować większość celów imprezy w formie cyfrowej. Według badań Reeda, ich największym zmartwieniem jest to, że wirtualni goście są mniej skłonni do jakiegokolwiek zaangażowania na ich stoiskach. 

 

Wynika badania podkreślają, że doświadczenie osobiste jest nadal postrzegane jako podstawowe. Presja wywołana przez pandemię przyspieszy innowacje, które ostatecznie pomogą zoptymalizować integrację między doświadczeniem osobistym a wirtualnym. 

 

Pełen raport do pobrania: https://reedexhibitions.com/sites/default/files/pdfs/COVID-19%20and%20How%20it's%20Changing%20the%20Event%20Industry.pdf

 

Autor: Anna Górska