GainingEdge wydaje nowy raport

GEAR Analysis and Research to nowopowstały odział międzynarodowej firmy konsultingowej GainingEdge ds. Analiz i Badań. GEAR właśnie opublikował pierwszy raport na temat wykorzystania kapitału intelektualnego destynacji pt. „Leveraging Intellectual Capital”.

Badanie, na którym opiera się raport, identyfikuje mocne strony 350 destynacji poprzez obecność ich przedstawicieli, czyli tzw. lokalnych liderów intelektualnych w organach zarządzających międzynarodowych stowarzyszeń, które organizują duże kongresy. Kapitał intelektualny jest opisywany jako siła reprezentacji danej destynacji w kierownictwie międzynarodowych stowarzyszeń. Kluczowe ustalenia raportu:

  • Ranking Top 50 destynacji (miast / krajów), które mają największy wpływ na międzynarodowe stowarzyszenia.
  • Jak dobrze destynacje wykorzystują swoich lokalnych liderów, angażując ich w pozyskiwanie wydarzeń do miasta 
  • Kluczowe sektory przemysłu i dziedziny nauki, w których destynacje są najlepiej reprezentowane w kierownictwach międzynarodowych stowarzyszeń.

Badanie zostało przeprowadzone w drugiej połowie 2020 roku i objęło ponad 3500 międzynarodowych stowarzyszeń, które organizują duże spotkania dla ponad 500 uczestników. Wykorzystując bazę danych ICCA International Congress and Convention Association, a także strony internetowe, uzyskano  dane dotyczące 350 miast i 145 krajów na całym świecie. 

Na szczycie rankingu znajduje się Londyn, a następnie Paryż, Tokio, Nowy Jork i Pekin, wskazując, że te miasta są prawdziwymi globalnymi liderami, mającymi silny wpływ na międzynarodowe stowarzyszenia. 

Raport może być podstawą do tworzenia zaawansowanych programów rozwoju biznesu kongresowego w destynacjach. Pokazuje mocne i słabe strony destynacji w odniesieniu do wykorzystania przez nie kapitału intelektualnego ich rezydentów. Pomaga zidentyfikować kluczowe sektory biznesowe i dziedziny naukowe, w których destynacje mogą być reprezentowane w międzynarodowych stowarzyszeniach. Może wskazywać kierunki do tworzenia efektywnych programów Ambasadorów Kongresów. 

Źródło: www.gainingedge.com

Autor: Anna Górska