Nowe strategie, nowe fundusze wspierające i innowacyjne platformy – kolejne przykłady ze świata na radzenie sobie z pandemią

Tasmania – nowe ramy dla safe events 

Rząd Tasmanii uruchomił „Framework for COVID-19 Safe Events and Activities” - ramy dla bezpiecznych wydarzeń i działań związanych z COVID-19 w celu wspierania organizatorów wydarzeń w planowaniu i przeprowadzaniu bezpiecznych wydarzeń na dużą skalę. W zależności od profilu ryzyka wydarzenia, zostaną one sklasyfikowane jako poziom 1, 2 lub 3, a różne elementy kontroli będą miały zastosowanie w zależności od poziomu. Ramy zostały opracowane w porozumieniu z branżą eventów, sportu, sztuki i rozrywki i są zgodne z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, Australijskiego Głównego Komitetu Ochrony Zdrowia i publicznych służb zdrowia.

Nowa Południowa Walia przedstawia Visitor Economy Strategy 2030

Nowa Południowa Walia przedstawiła strategię organizacji większej liczby dużych wydarzeń, ponieważ zamierza przekształcić region w największe centrum turystyczne w regionie Azji i Pacyfiku. Strategia ekonomiczna gości do roku 2030 ma na celu pomoc w odbudowie i przyspieszenie wzrostu gospodarczego poprzez pozyskanie światowej klasy wydarzeń, pobudzenie odwiedzin regionalnych i tworzenie nowych ikon turystycznych oraz doświadczeń dla odwiedzających region w przyszłości. 

Niemcy uruchamiają „Response Room”

Niemieckie Convention Bureau (GCB) uruchomiło platformę „Response Room”, zapoczątkowaną we współpracy z PCMA i IMEX Group. Platforma oferuje globalne, interdyscyplinarne forum dla innowacyjnych wydarzeń biznesowych. Partnerzy chcą zbudować globalną społeczność planistów spotkań, organizatorów, dostawców i uczestników wydarzeń, aby wspólnie opracowywać nowe rozwiązania i innowacyjne modele biznesowe.

Szkocki fundusz „Pivotal Event Businesses” o wartości 7,27 mln USD

Pod koniec ubiegłego roku szkocki rząd ogłosił, że sektor wydarzeń biznesowych otrzyma 6 milionów funtów (7,27 miliona USD) z pakietu rządu szkockiego o wartości 104,3 miliona funtów (126,48 miliona USD) dla firm turystycznych i hotelarskich w całym kraju. Fundusz Pivotal Event Businesses Fund, który ma być wprowadzany za pośrednictwem VisitScotland, będzie traktował priorytetowo te firmy, które mogą udowodnić i wykazać, że odgrywają kluczową rolę w branży eventowej w Szkocji i mają trudności finansowe spowodowane COVID-19.

Tajlandzkie strategie wzmocnienia wystaw międzynarodowych

Thailand Convention and Exhibition Bureau (TCEB) dąży do większej segmentacji w swojej międzynarodowej promocji wystawienniczej w 2021 r., nadając wysoki priorytet 12 kluczowym branżom, aby wzmocnić rozwój kraju i położyć nacisk na rynek azjatycki. Elementy strategii:

1. Azja-centralne podejście – zwiększenie liczby imprez handlowych online i offline w celu utrzymania pozycji Tajlandii jako centrum wystaw międzynarodowych w Azji.
 

2. Przyciąganie nowych targów i eventów, takich jak konwencje i festiwale
 

3. Tworzenie nowych możliwości biznesowych w regionach, na przykład Tajlandia LOG-IN – wydarzenia planowane dla Wschodniego Korytarza Ekonomicznego (EWG).
4. Współpraca z agencjami rządowymi w celu promowania dużych targów i konwencji w ramach koncepcji „One Ministry, One Expo”.
5. Promowanie innowacji i technologii w celu poprawy wrażeń odwiedzających za pośrednictwem platformy internetowej, tworzenia możliwości biznesowych i ograniczania fizycznych punktów styczności na targach. 

Autor: Anna Górska