Stowarzyszenia chcą spotykać się osobiście, nie wirtualnie

Nowe badania ujawniły, że delegaci konferencji stowarzyszeń tęsknią za powrotem do wydarzeń osobistych i chcą spotykać się osobiście, a nie wirtualnie. 

Z badania przeprowadzonego przez Bramcote International i Stowarzyszenia Brytyjskich Profesjonalnych Organizatorów Konferencji (ABPCO) wśród 350 przedstawicieli stowarzyszeń wynika, że prawie wszyscy – 93 procent – tęsknią za networkingiem i interakcjami społecznymi podczas wydarzeń, w których uczestniczą.

Wyniki badania potwierdzają również, że szczepienia odgrywają ogromną rolę w budowaniu zaufania. Spośród osób, z którymi przeprowadzono wywiady, trzy czwarte (75%) było zadowolonych z udziału w wydarzeniu osobiście, jeśli były w pełni zaszczepione. Wśród tych, którzy nie otrzymali podwójnych szczepień, liczba spadła do 47 procent.

Co zaskakujące, tylko jedna trzecia (34%) stwierdziła, że chce na swojej konferencji dodatkowych środków bezpieczeństwa i higieny, co sugeruje rosnące zaufanie do skuteczności programu szczepień.

W badaniu zapytano również o kwestie finansowe. Aż 71 procent respondentów chciało elastycznych warunków anulowania opłat rejestracyjnych, jeśli nie mogą uczestniczyć w wydarzeniu z powodu Covid.

Siedemdziesiąt procent respondentów stwierdziło, że w kolejnym evencie wezmą udział przed marcem 2022 roku. Jedna trzecia przyjedzie na niego samochodem, 43 procent pociągiem, a 20 procent samolotem.

Heather Lishman, dyrektor stowarzyszenia ABPCO, powiedziała: „Ta ankieta jest, ogólnie rzecz biorąc, świetną wiadomością dla naszej branży, gdyż podkreśla to, co możemy zrobić, aby zachęcić do powrotu na nasze wydarzenia. Wyniki pokazują, że uczestnikom konferencji brakuje osobistych elementów konferencji – chociaż zdają sobie sprawę, że platformy cyfrowe oferują bardzo duże możliwości dzielenia się wiedzą i uczenia się, najbardziej tęsknią za interakcją międzyludzką. Tylko 15 procent twierdzi, że nie chce brać udziału w wydarzeniu „na żywo” w najbliższej przyszłości”.

Catherine Newhall-Caiger, dyrektor zarządzająca Bramcote International, powiedziała: „Zawsze wiedzieliśmy, że nawiązywanie kontaktów, interakcje społeczne i spotykanie się z ludźmi jest kluczowym czynnikiem warunkującym uczestnictwo w wydarzeniach. Naszą rolą, jako PCO, obiektów i CVBs, jest tworzenie możliwości networkingowych, w które ludzie się zaangażują, czego rezultatem ma być  nawiązanie nowych kontaktów biznesowych i relacje dające możliwości uczenia się od siebie, współpracy i przyjaźni. Kluczem jest słuchanie naszych odbiorców i klientów oraz wykorzystanie ich do stworzenia odpowiedniego wydarzenia we właściwym czasie dla właściwej publiczności”.

Pełna ankieta jest dostępna na życzenie pod adresem e-mail heatherlishman@abpco.org.

Autor: Anna Górska