Budowanie zaufania do wydarzeń na żywo.
Brytyjski magazyn branżowy MIT Magazine poszukuje odpowiedzi na pytanie czy nasi klienci są otwarci na inwestowanie i uczestnictwo w wydarzeniach na żywo już teraz.
Jeśli spojrzymy na brytyjskie statystyki, wydaje się, że nastroje są mieszane. Według YouGov, 46 procent Brytyjczyków czuje się komfortowo, uczestnicząc w wydarzeniach na żywo, a sondaż HBAA ujawnił, że 65 procent specjalistów ds. wydarzeń widzi wzrost w biznesie, 51 procent z nich notuje „lekki wzrost”, a pozostałe 14 procent mówi o „poważnym impulsie”.
Chociaż istnieją pozytywy, które możemy wyciągnąć z tych danych, oczywiste jest również, że można zrobić więcej, aby zwiększyć zaufanie do wydarzeń na żywo i odbudować naszą branżę. Sarah Yeats, dyrektor zarządzająca agencji Sledge i M&IT Expert, dzieli się kilkoma wskazówkami:
„Safe-tify” swój event marketing
Wszyscy zrewidowaliśmy i zmieniliśmy nasze plany dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa w związku z pandemią i jest to coś, jak wskazuje niedawna ankieta Festicket, co jest ważne dla konsumentów. Stwierdzono na przykład, że 70 procent ludzi chętniej uczestniczyłoby w wydarzeniu, gdyby korzystało z systemów płatności bezgotówkowych, a 58,5% uczestników festiwali chce wprowadzenia dodatkowych praktyk w zakresie sprzątania i higieny.
Dlatego powinniśmy jasno i regularnie informować o dodatkowych środkach, które wprowadziliśmy, aby chronić uczestników podczas osobistych doświadczeń. Na etapie przed wydarzeniem może to być dodanie sekcji poświęconej bezpieczeństwu COVID-19 na stronie wydarzenia, szukanie w mediach społecznościowych informacji o kluczowych inicjatywach i uwzględnianie tych informacji w regularnej komunikacji e-mailowej i wszelkich płatnych reklamach. Tymczasem podczas wydarzenia wyraźne oznakowanie podkreślające podejmowane inicjatywy zwiększy zaufanie uczestników, a komunikaty informujące ludzi o tym, jak mają postępować, zachęcą do odpowiedzialnego zachowania.
Z perspektywy klienta nie tylko podkreśli to zaangażowanie marki w ochronę swoich uczestników, ale także zminimalizuje ryzyko związane z rozprzestrzenianiem się epidemii.
Bądź doradcą ds. wydarzeń strategicznych
Ponieważ zasady i przepisy dotyczące wydarzeń na żywo różnią się w różnych częściach świata oraz często pojawiają się nowe inicjatywy, dla klientów może być trudne, aby być na bieżąco z tym, co mogą, a czego nie mogą robić w kontekście wydarzeń na żywo.
Stanowi to dla nas okazję do proaktywnego działania, bycia informowanym przez cały czas, a także opracowywania planów wydarzeń i strategii, które uwzględniają informacje i porady rządowe oraz dostosowywania ich w miarę pojawiania się nowych informacji.
Edukowanie klientów o tych ważnych zmianach wzmocni ich zaufanie do naszego sektora, umożliwiając mu dalszy rozwój.
Dodaj element ekskluzywności
Operując w biznesie na żywo, wszyscy wiemy, że nie ma nic lepszego niż wydarzenia i przeżywanie doświadczeń twarzą w twarz. Przede wszystkim ułatwiają budować emocjonalne relacje i jednocześnie zaspokajają wrodzoną ludzką potrzebę – czego wirtualne wydarzenia po prostu nie mogą zrobić.
Jak więc możemy przekazać to fanom wirtualnych wydarzeń i zachęcić ich do fizycznego uczestnictwa w wydarzeniach od czasu do czasu? Koncentrując się na ekskluzywności. Może to oznaczać dodanie immersyjnych instalacji do wydarzenia F2F, których nie można doświadczyć w ten sam sposób online, lub oferowanie uczestnikom fizycznym unikalnych działań mentorskich i networkingowych.
Przedefiniowanie formatu wydarzenia może również dołożyć dodatkowej atmosfery ekskluzywności. Na przykład zamiast organizowania jednego dorocznego wydarzenia na dużą skalę, można by skupić się na wprowadzeniu sześciu ściśle wybranych, spersonalizowanych eventów w ciągu roku.
Nie można zaprzeczyć, że branży zajmie jeszcze trochę czasu, zanim powróci do poziomów wzrostu sprzed pandemii. Jest jednak wiele, co możemy zrobić, aby bezpiecznie i skutecznie napędzać ją do przodu już teraz, a przy okazji zyskać poparcie klientów i konsumentów.
Źródło: www.mitmagazine.co.uk
Autor: Anna Górska