Cvent, wiodący w branży dostawca technologii dla spotkań, wydarzeń i hotelarstwa, opublikował najnowszą odsłonę raportu Cvent Travel Managers Report: Europe Edition, który zapewnia hotelom, obiektom i miejscom docelowym dogłębny wgląd w trendy i działania związane z pozyskiwaniem podróży służbowych.
Z raportu wynika, że znaczna większość respondentów (80%) pozytywnie ocenia stan działalności związanej z podróżami służbowymi w ich organizacji. Wśród nich prawie dwie trzecie (64%) spodziewa się, że liczba podróży w ich organizacji wzrośnie w 2023 r. w porównaniu z 2022 r., a prawie jedna piąta (19%) twierdzi, że wzrost ten będzie znaczny.
Podczas gdy wzrost liczby podróży oznacza zwiększone wydatki, minimalizacja kosztów jest nadal priorytetem. Sześćdziesiąt pięć procent respondentów stwierdziło, że ich głównym zmartwieniem są rosnące koszty. Liczba ta wzrasta do 73% w przypadku menedżerów ds. podróży zarówno we Francji, jak iw Wielkiej Brytanii. Większość aspektów podróży służbowych podlega wzrostom inflacji, a prawie 30% respondentów spodziewa się największego wzrostu kosztów transportu lądowego. Pokoje hotelowe; koszty podróży; ubezpieczenie i bezpieczeństwo; wydatki na technologię i wizy to inne obszary budzące największe obawy, jeśli chodzi o rosnące koszty.
Ponieważ koszty stanowią wyzwanie dla organizacji, menedżerowie ds. podróży służbowych znajdują nowe i kreatywne sposoby ograniczania wydatków. Najważniejszą z tych taktyk (40%) jest chęć połączenia podróży służbowych z istniejącymi spotkaniami i wydarzeniami, w których udział ich zespołów jest już zaplanowany. Ponadto 37% menedżerów ds. podróży służbowych (wzrost z 32% w raporcie z grudnia 2022 r.) deklaruje, że planuje zmniejszyć liczbę podróżujących współpracowników; we Francji odsetek ten wzrasta do 43%. Chociaż liczba podróżujących osób może zostać zmniejszona, ogólna liczba podróży prawdopodobnie nadal będzie rosła.
Inne ważne punkty z raportu
Ciągła ewolucja czynników wpływających na decyzje dotyczące rezerwacji hoteli i miejsc
Poza kosztami, największy wpływ na decyzje travel managerów, dotyczące rezerwacji hoteli i miejsc mają bliskość siedziby firmy (37%), elastyczność warunków (35%), łatwość dostępu i znajomość miejsca (oba 26%). Osoby podejmujące decyzje dotyczące podróży również szukają szybkich odpowiedzi i traktują priorytetowo hotele, które wykazują efektywne wykorzystanie technologii podczas procesu RFP.
Zrównoważony rozwój pozostaje na pierwszym miejscu
Dwadzieścia sześć procent menedżerów ds. podróży służbowych uważa, że większy nacisk na zrównoważony rozwój będzie kształtował ich priorytety w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponadto prawie jedna trzecia (29%) respondentów aktywnie wyszukuje treści i funkcje związane z inicjatywami zrównoważonego rozwoju w hotelach i obiektach.
Zmiany w procesie pozyskiwania i priorytetach
Na pytanie, jak zmieniło się ich podejście do pozyskiwania hoteli od 2019 r., 33% respondentów twierdzi, że spędza więcej czasu na wyszukiwaniu hoteli, korzystając z technologii. Ponadto 28% szuka hoteli oferujących technologię wirtualnych i hybrydowych spotkań.
Pełen raport dostępny jest tutaj.

Autor: Anna Górska