Kongres w formie wirtualnego domu. 

Organizatorzy dorocznego kongresu naukowego Włoskiej Federacji Pediatrów Rodzinnych (FIMP) zaproponowali delegatom platformę 3D, na której  odtworzyli prawdziwy dom. Oryginalny format i oprawa zapewniły bezprecedensową personalizację i interakcję podczas pierwszego w historii wirtualnego kongresu.

AIM Group International zmuszony został do przeprojektowania tegorocznego XIV Krajowego Kongresu FIMP, trwającego 3 dni od 15 do 17 października 2020, który oryginalnie miał się odbyć nad jeziorem Maggiore. Dołożono wszelkich starań, aby maksymalnie wykorzystać możliwości oferowane przez środowisko wirtualne w zakresie wyobraźni, interakcji uczestników i multimediów. 

Stworzono kreatywny projekt i oryginalne wydarzenie uszyte na miarę dla społeczności rodzinnych pediatrów w formie wirtualnego domu, dzięki czemu zrealizowano efektywne i zapadające w pamięć wydarzenie.

Niektóre cechy tego wirtualnego wydarzenia:

  • Dom, odtworzony w formacie 3D z wyrafinowanym i atrakcyjnym wyglądem, pozwolił uczestnikom na przyjemną „wizytę”. Łatwo było w nim znaleźć odpowiedni kontent.
  • Tak proste, jak wizyta w domu znajomego. Salon był sercem domu, w  którym uczestnicy mogli się poruszać i znajdować równoległe sesje w różnych pokojach. Wizyta była bardzo prosta: po kliknięciu w monitor telewizyjny rozpoczynała się transmisja wybranej sesji i był aktywowany czat z pytaniami.
  • Spersonalizowane wykorzystanie treści. Każdy uczestnik mógł swobodnie poruszać się po pokojach i ogrodzie. Każda wizyta była indywidualna i wyjątkowa. W każdym obszarze zaproponowano inne tematy:W kuchni: odżywianie, kuchnia wegetariańska czy cukrzyca; W sypialni: neuronauka i zaburzenia snu; W gabinecie: rozwój neurologiczny wieku dziecięcego, dzieci z hipotonią, gastroenterologia i adekwatność antybiotyków; W Ogrodzie: neuropsychiatria dziecięca i dermatologia.
  • Spotkanie ze Sponsorami w ogrodzie. W salonie malowidła na ścianach pokazywały nazwy Sponsorów, z którymi uczestnicy mogli się spotkać w ogrodzie. Z panoramicznego widoku powierzchni wystawienniczej uczestnicy mogli wybrać, które stoiska odwiedzą. Mogli również zapoznać się z broszurami, obejrzeć filmy promocyjne, kliknąć w zewnętrzne linki i rozpocząć bezpośredni czat wideo z personelem sponsora.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych dzięki temu oryginalnemu wydarzeniu cyfrowemu, które jest znakomitym przykładem tego, jak profesjonaliści zajmujący się wydarzeniami mogą przyczynić się do projektowania i realizacji efektywnych i niezapomnianych wydarzeń, nawet w formacie wirtualnym” - wyjaśnia Patrizia Semprebene Buongiorno, wiceprezes AIM Group International.

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasza rola częściowo się zmieniła, ponieważ nie możemy realizować wydarzeń F2F, musimy przejść do świata cyfrowego. Ale jasne jest, że nasze wieloletnie doświadczenie w dzieleniu się wiedzą, nasze głębokie zrozumienie potrzeb stowarzyszeń medycznych i naukowych, nasze relacje ze sponsorami i nasza wiedza na temat zaangażowania delegatów oznacza, że strategicznie szukamy kreatywnych i skutecznych rozwiązań, które gwarantują sukces imprezy. ”

Link do video: https://www.youtube.com/watch?v=La1c99XdX7o&feature=youtu.be&ab_channel=AIMGroupInt

Źródło: https://conferencematters.nl/en/

Autor: Anna Górska